Doe maar vast je (fiets-)helm op en vul je bidon maar even lekker bij,

ga even zitten en lees mijn verhaal.

Want, dit wordt een redelijk lange TOUR mèt plaatjes...

Maar.., wat doet die ouwe vent hier

voor een vrachtwagen, dan...?  

 

HOE BEN IK HIERTOE GEKOMEN !

Geboren aan het einde van de 2e wereldoorlog in het hart van Amsterdam, groeide ik op in deze drukke stad met veel nieuwe ontwikkelingen op het gebied van vervoer en transport.

Mijn opleiding werd dan ook de automotive richting met als doel en focus, speciale bedrijfswagens en autobussen. Na mijn militaire dienstplicht ging ik uiteindelijk werken voor een groot bedrijf in het Verenigd Koninkrijk, t.w. Leyland Motor Corporation.

In mijn vrijetijd vermaakte ik mij met autosport, basketball, honkbal en hield ik mij ook bezig met nieuwe technische ontwikkelingen in de wielersport. Veel van deze speciale " 2-wieler know how "  vergaarde ik bij Wim v.d Kaaij van  RIH Sport  in de Amsterdamse Jordaan.

Dus, was het niet zo verrassend, dat na het continentale einde van Leyland Motors Corp. , mijn belangstelling uitging naar producten met vóóral een lichamelijke voortbeweging.

De werkelijke fietsenbranche ervaring werd, door mij,  pas echt opgedaan in de tachtiger jaren bij Raleigh Nederland.  Daar werkte ik samen met Jan Derksen junior, die mij de belangrijke basis-inzichten gaf voor fiets-ontwerpen met een sportief karakter. 

Met die ervaringen ben ik in 1986 gestart bij de 2-wieler divisie van Yamaha Motor in Nederland. Deze Japanse werkgever was eigenaar geworden van MBK Industrie, reseau Motobécane in Frankrijk en produceerde in die jaren naast complete Motobécane/MBK fietsen ook gemotoriseerde 2-wielers, waaronder de Solex, Mobylette, Yamaha FS1 en verschillende scooter modellen.

Met deze grote verscheidenheid aan producten ging ik vol enthousiasme aan de slag met een paar succesvolle uitkomsten, waaronder de MBK Randonneur 18, die de Fiets van het Jaar 1989 verkiezing heeft gewonnen.

 

Een nieuwe uitdaging kwam in 1994 met de opzet van mijn eigen Pan-Europese importbedrijf  InterBiking , waarmee we frames, fietsen, gereedschappen en onderdelen gingen distribueren met onder meer, KHS & Free Agent bicycles, VAR Tools gereedschappen, White Industries, HED wheels, TITEC en UltraCycle / PowerTools componenten & onderdelen. Vooral gericht op het sportieve fietssegment met oog voor kwaliteit en specialiteit, want het moest altijd een "tikkeltje" anders/beter zijn. 

 

Door deze "move" in mijn carrière kwam ik veelal met "andere" oplossingen en nieuwe ideeën, zoals de organisatie van een sportieve fietsbeurs t.w.  Bike Motion Plus en de sponsorring van dames + herenteams bij Mountainbiken, Beachraces, Triathlons, BMX en het baanwielrennen. 

Terwijl we ook veel aandacht hebben besteed aan onderdelen en gereedschappen met bijvoorbeeld service verlening bij Benelux Mountainbike wedstrijden, workshops hydraulische remmen èn werkplaatsinrichtingen voor mobiele servicediensten en bedrijfsscholen.  

 

Misschien, kan dit dan wel de laatste fase in mijn actieve loopbaan zijn, dus kies ik voor een vernieuwde start & aanpassingen met mijn huidige bedrijf Pi-Finity Support.

( samenstelling van pi als een cirkel berekening & infinity als oneindig/cirkel, dus 2 cirkels / 2 wielen )

 

Vanaf 2005 houd ik mij vooral ook bezig met advies en begeleiding bij nieuwe producten van o.m. Bridgestone Cycle Co. uit Japan met bijv. een snaaraandrijving en zadelpen-verstelling, waarbij altijd de ontwikkelingen van nieuwe toepasbare onderdelen / gereedschappen belangrijk moeten zijn.

Daarom gebruik ik nu mijn "know how" +  mijn jarenlange ervaring voor onze webshop, maar een advies vragen kan nog steeds hoor.....,

www.fietsonderdelenhuis.nl

 

STERKER in SERVICE

 

Is getekend,

Ramon Sterker

maart 2021